sreda, 2. april 2014

Ayurvedski pregled


Tokrat malo drugačna objava :)



Če se že nekaj trudiva in skušava živeti po nekih načelih, se tako prehranjevati, verjetno ni slaba ideja, da se pozanimava pri strokovnjaku - ali delava prav ali je potrebno kaj spremeniti. In danes ravno iz tega razloga nisva veliko časa posvetila kuhanju. Odpravila sva se k Ayurvedskemu zdravniku. 
Izkušnja je bila zanimiva, izvedela sva kar nekaj novih stvari, čeprav sva osnovne principe Ayurvede že poznala (Vata, pita, kapa - vsak od nas pripada eni izmed teh oziroma eni izmed "mešanic" teh treh doš in ima v skladu z njimi tudi takšno telo, potrebe. Če so doše v neravnovesju, nastanejo bolezni - od preprostih glavobolov do hujših bolezni. Zato je v glavnem naš cilj da imamo vse tri doše v ravnovesju. Zato pa se moramo predvsem našemu tipu primerno prehranjevati).
Zdravnik nama je razložil, kateri tip sva, kaj je za najin tip najbolj priporočljivo, dobila sva neke vrste "dieto"...v glavnem super izkušnja in priporočava vsakomur. Tudi, če samo "iz firbca".


Kar pa bi rada delila z vami pa so neki splošni napotki za prehranjevanje, ki načeloma veljajo za vse doše :)



(prepisano iz seznama, ki sva ga dobila od zdravnika, z najinimi dodatki) 

KORISTNI NAPOTKI : 

- na tešče spijte kozarec (do 2dcL) tople vode, najbolje prevrete

- zajtrk naj bo topel in tekoč, občasno kruh
- sadja v zimskem času ne jejte na tešče
- sadje naj bo sezonsko in lokalno (banane, avokadi, nasploh sadje, ki v našem primeru ni vsaj iz Evrope, odpade)
- ne mešajte sveže in kuhanje hrane v istem obroku (na primer zelena solata ob glavnem obroku odpade, lahko pa jo na primer pojeste kakšno uro pred kosilom, kot malico)
- kosilo naj bo obrok z najtežje prebavljivo hrano
- večerje naj bodo tople in lahke (zelenjavne juhe,..)
- hrana naj ne stoji več kot šest ur
- hrana iz hladilnika naj se temperira vsaj 30 minut
- izogibajte se ocvrti in fermentirani (vloženi) hrani

To je samo nekaj osnovnih napotkov, ki veljajo za vse. Zdravnik ti seveda potem da še kakšne druge napotke, če imate specifične težave. 
Ampak če začnete počasi, če se recimo ne počutite dobro in delate kakšno stvar nasprotno od napisani, poskusite spremeniti. Morda pa vam bo pomagalo in se boste bolje počutili (recimo, če ste veliko utrujeni, imate pogoste glavobole,..)

Upava, da vam je bila takšna objava všeč :)

5 komentarjev:

  1. Hej obema :)

    Najprej vse pohvale za trud in domačnost bloga, mi je zelo všeč.

    Tudi sama sem se odločila za spremembo v življenju in s tem tudi uvajanje ayurvede ter vse kar stoji za njo. Bolj ko se poglabljam in berem knjige o tej vedi bolj mi je jasno zakaj nisem dosegla določenih rezultatov kar se prehranjevanja tiče (mešala napačno oz. neustrezno hrano za mojo došo).

    Sedaj pa sem naletela na vajin blog in mi je res v pomoč, ker se bom tako lažje prilagodila spremembam, ki jih Ayjurveda priporoča in tudi vajine objave dajejo človeku občutek, da ni "sam" na poti do boljšega počutja.

    No sedaj sem se malo preveč razpisala, se pa obvezno kmalu slišimo.

    Lep pozdravček, Anita

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdravljena Anita! :)

      Res najlepša hvala za vse pohvale :)

      Midva se že nekaj časa trudiva živeti po ayurvedskih načelih in morava priznati, da nama še zmeraj ne uspeva najboljše (včasih še zmeraj kombinirava jedi, ki jih naj ne bi), ampak pomembno je doseči neko ravnovesje, da ni ničesar preveč ali premalo.

      Super in sva vesela, da ti je blog všeč in zelo bova vesela kakšnega predloga, da blog še izboljšava :) Kakršnikoli predlogi za recepte ali pa splošne teme,..karkoli..rada bi čimbolj izboljšala blog in čimveč ljudem približala ta način življenja. :)

      Hvala še enkrat!

      Izbriši
    2. Dan :)

      Všeč mi je kako brezskrbno pišeta recepte in doživetja, če ne bi spoznala Ayurvedo, bi večino stvari tukaj že poizkusila (zgleda sem za dva meseca prepozna :) ).
      Drugače pa se sedaj držim načela po Ayurvedi kakšen teden in moram rečt, da je kar ok samo pogrešam določeno hrano in pa seveda način priprave. Zanima me koliko časa bom zdržala (seveda se bom vmes ziher pregrešila, brez tega nismo človeški ;)). Edino malo me moti, ker ko prebiram določene bloge z Ayurvedsko vsebino, da nekako vedno dodajajo določene sestavine, ki niso del Ayurvede in potem sem kar malo zmedena.
      Drugače pa sem tudi uvedla jogo, ki jo prej nikoli ne bi in moram rečt, da je res sproščujoče.
      Če bosta imela kakšne dobre recepte pa kar na plano z njimi, bom zelo vesela.

      Aja pa še to, katere doše prevladujejo pri vama?

      Lep pozdravček in lepe praznike!

      Anita

      Izbriši
    3. Živjo! Zdaj sva opazila, da na vaš komentar nisva odgovorila - ampak bolje pozno, kot sploh ne ;)

      Ker je minilo že kar nekaj časa, bi bilo zanimivo slišati kako je vaš ayurvedski tretma uspel in ali se še tako prehranjujete? :)
      Jaz (Sanja) sem vata-pita, Emil pa kapha-pita :)

      LP

      Izbriši
  2. Naj se jaz pohvalim vajin blog za polno receptov in misli :)
    sama sele zacenjam pot v ayurvedo in sem trenutno v tretjem tednu prehranjevanja po ayurvedi. Pocasi jo vpeljujem tudi v zivljenski stil.
    Kuhanje mi zaenkrat dela se malo problemov in nekako ne znam pripraviti okusnih jedi, kljub uporabi pravih zacimb in sestavin. Nekaj manjka :) sem pa iz zdrave prehrane polne mesa in mlecnih izdelkov ter malo OH presla na vedsko, vecinoma vegetarjansko hrano. Skratka zelo zanimivo obdobje me se caka. In sele sedaj spoznavam kako mi zivalska hrana ni ustrezala- posledica je bila razrast glivic po crevesju.
    Po treh tednih se pocutim precej bolj, ciscenje telesa in duha pa se ni koncano.
    Lp Tina

    OdgovoriIzbriši