ponedeljek, 30. september 2013

Nov logo VEDSKE KUHARIJE


Zadnje dni smo zelo veseli in dobre volje, število ogledov na blogu raste, kar nam da voljo za naprej in tako vidimo, da je bila odločitev sploh začeti s tem blogom  prava ;) Pokazalo se je, da dejansko drži to, da če na neki stvari delaš, če o tem razmišljaš, če si to res želiš, se počasi začne uresniševat, samo vztrajati je treba :)

In mi vztrajamo in pridno delamo. Tisti, ki ste blog spremljali od začetka (ali pa tam nekje :P), lahko vidite, da je danes dobil novo podobo. In sicer je VEDSKA KUHARIJA dobila nov logo, ki ga je oblikovala zelo super punca, ki se ukvarja z recikliranjem starih materialov in med drugim izdeluje zanimive, lepe in praktične torbice, ki jih sama ročno poslika :)
Tudi ona piše blog, ki ga najdete na tej povezavi : http://www.lifestylefun.net/ , več o njej pa še na : http://3ptice.com/ inhttps://www.facebook.com/LifeStyleFunBlog 

Sicer je trajalo nekaj časa, preden smo se o vsem uskladili in preden je bil logo vsem všeč, z naše strani smo bili tudi malce malenkostni, ampak verjamemo, da Anita to ni zamerila in da ji je bilo sodelovanje všeč (sicer pa še nismo končali in imamo v glavi še nekaj skupnih projektov). 
Upamo, da je tudi vam nova podoba Vedske kuharije všeč, ponovno bomo veseli kakšnega predloga, ideje, tudi pohvale ;) 

Smo šele na začetku z našim projektom Vedske kuharije, še vedno se učimo in se trudimo, da bi bili vsak dan boljši, da bi čim bolj ljudem prikazali in približali naš način življenja in z vsakim ogledom, vsakim komentarjem nam daste voljo za naprej, hvala! :)

Upamo, da ste danes kuhali in jedli tako dobro, kot mi, sicer pa še dneva ni konec in še je čas za kakšno hitro večerjo ;) 

Lep večer še naprej! :)

petek, 27. september 2013

Nov koncept + MENI ZA NASLEDNJI TEDEN (30.09-04-10)


Včeraj sem govorila o nekih spremembah, danes pa je čas, da malo podrobneje povem za kaj gre..
Vedska kuharija se sedaj že nekaj časa trudi, da bi "naš" način prehranjevanja približala čim več ljudem, da bi čim več ljudi poskusili te naše okuse. Zavedamo se, da veliko ljudi nima časa, da bi si skuhalo zdravo, polnovredno kosilo ali pa jim je zmanjkalo idej, jim kuhanje ni zabavno,... 
Zato smo se odločili, da bomo mi poskušali ponuditi čim bolj raznoliko hrano (seveda še vedno brez mesa, jajc, čebule, česna, kisa,...) in bomo tako poleg sprotnih receptov (med katerimi je veliko res hitrih receptov) objavljali NAŠ tedenski plan za kuhanje, nekako v stilu "kaj bomo pa mi jedli na posamezen dan". Izpustili bomo vikende, ker vsak potrebuje malo počitka, poleg tega je to  čas, ki ga imamo namen uporabit predvsem za "brainstorming"  ;).
 Na koncu tedna bomo objavalili še vse fotografije, tako da boste videli, kako raznoliki so obroki, kako pisani, okusni in upamo, verjamemo, da bomo čim več ljudi navdušili, da kakšen recept preiskusijo doma ;)

Mogoče je za koga nenavadno, da imamo ves menije že vnaprej določeno, kaj bomo kateri dan jedli, ampak v bistvu se je tako veliko lažje organizirati, ne rabimo vsak dan sproti razmišljati, kaj bi jedli, kaj je v hladilniku, kaj moramo kupiti, ... in s tem prihranimo ogromno časa ;)

P.S.: Naši meniji so sestavljeni nekako tako, da si enkrat na teden privoščimo kakšno enolončnico, enkrat na teden imamo VEGANSKI obrok, ostale tri dni pa so ponavadi neke verzije "klasičnih" kosil (juha, sabdži, rajta, riž, čapatiji), kakšne testenine in ostale jedi, ki nam pač padejo na pamet ;)


_______________________________________________________________

MENI ZA NASLEDNJI TEDEN (30.09 - 04.10)

PONEDELJEK :

Juha iz mešane zelenjave (korenje, bučke,..)
Beli riž, Alu Kofta (krompirjevo-cvetačine kroglice v paradižnikovi omaki), zelena solata
Lešnikova halva

TOREK:

Dalova juha
Riž z arašidi in rozinami, sabdži s krompirjem, bučkami, rajta s kumaricami
Ananasov čatni z jogurtovo-smetanovi omaki

SREDA : 
Sambar  (enolončnica iz dala in zelenjave)
rženi kruh
Samose z jabolčnim nadevom

ČETRTEK (veganski meni) :
Juha iz korenja in ingverja
Korenčkov kari, riž s sezamom in kokosom, zelena solata
Sadna ploščica

PETEK :
Dalova juha s krompirjem
Polnozrnatne testenine s paradižnikovo omakom zelena solata
Balaramčki 



_______________________________________________________________


Če bi si želeli za katero od jedi še posebej zaželeli recept in ga mi še nismo objavili, nam lahko to tudi sporočite ;)


Toliko zaenkrat o spremembah (ampak to še zdaleč ni vse). Upamo, da bomo poleg kuhanja in ostalih obveznosti našli čimprej dovolj časa, da uresničimo vse zamisli, ki so se nam porodile v vsem tem času. 
Kakršnikoli predlogi za karkoli (recepte, predlogi glede objav, ...) so vsekakor dobrodošli ;)

Lep dan vam želimo! 









sreda, 11. september 2013

Pisan Sandeš



Sandeš je indijska sladica iz sira, ki pripravimo sami (panir) - recept zanj sva že objavila :)

In sicer za ta recept potrebujete mehak panir, kar pomeni, da ga ne obtežite za celo noč ampak kvečjemu za kakšno uro, toliko da izteče voda in se panir malo posuši.

Za ta recept potrebujete torej panir (midva sva ga naredila iz 4L svežega mleka), sladkor in barve za živila (pazite, da ne boste uporabljali arom).

Postopek : 




 Panir, ki ste ga pripravili pregnetite v skledi in sicer tako, da bo čimbolj mehak, brez grudic.


Sladkor dodajte po občutku, za najino količino panirja sva uporabila približno 120 g sladkorja in sandeš ni bil presladek ;)


 Polovico panirja dajte na stran, drugi polovici pa dodajte sladkor in še enkrat dobro pregnetite.


 Panir, ki ste mu dodali sladkor pretresite v lonec in ga med stalnim mešanjem kuhajte 4-6  minut na majhnem ognju. Panir se bo zmeščal in potem spet strdil. Ampak ne kuhajte ga predolgo, ker lahko postane grudast in suh.


Pustite, da se panir malo ohladi in ga potem zmešajte z drugo polovico. Sandeš je načeloma dober tudi brez vseh dodatkov. Midva pa sva ga razdelila na 5 delov in 4 od teh malce obarvala za "naravnimi" barvili - ok, priznava nisva za vse uporabila najbolj idealne barve, ampak ker nisva imela pri roki nič takšnega, sva pa uporabila barve na katerih piše, da so naravne in primerne za vegetarijance (rdeča in zelena sta dr.oetker barvi, rumena je kurkuma, rjava pa kerob- indijska "čokolada v prahu").

Zadnji korak je samo še da jih poljubno zložite eno na drugo, poljubno oblikujete testo, pustite, da se ohladi in pisan sandeš je pripravljen ;)


Super ideja za sladico za kakšne rojstne dneve, saj je videti zelo lepo ;)

petek, 06. september 2013

Panir- domači sir

Panir oziroma doma narejen sir je zelo lahko pripraviti. Dela se iz mleka, ki ga kuhamo in ko zavre, dodamo limono ali jogurt ali pa sirotko. Potem se začneta ločevati sir in sirotka (voda), panir odcedimo, obtežimo za nekaj ur ali pa kar čez noč,  odvisno od recepta in panir je pripravljen :)

Panir se uporablja tak za slane kot za sladke jedi. Lahko ga narežemo kot zrezke in popečemo v začimbah, lahko na majhne koščke in dodamo sabdžiju, testeninam, lahko naredimo različne ocvrte kroglice, ...ali pa sladki sandeš, sirne kroglice v smetanovi omaki, ...
Možnosti je veliko, priprava panirja pa je za vse recepte v osnovi enaka (razlika je pravzaprav samo v tem ali panir na koncu obtežimo ali ne)

Postopek :

 V velikem loncu zavrite mleko (midva sva uporabila 4 L svežega mleka)
Pripravite si sok limone  (uporabila sva sok dveh limon)

Med kuhanjem ne pozabite mleka premešati, da se ne bo prijelo na dno lonca.


Ko mleko zavre, zmanjšajte ogenj in v mleko vlijte limonin sok. Počasi se bo mleko začelo siriti.


Med tem, ko se mleko siri, pripravite cedilo in gazo (midva sva cedilo namestila čez korito in ker so bile vse gaze v pranju sva uporabila kar čisto kuhinjsko krpo)



Ko bo vaše mleko zgledalo približno tako (sir se loči in ostane prozorna tekočina- sirotka) ga odstavite iz štedilnika in prelijte čez gazo (midva to narediva kar z zajemalko, saj želiva sirotko obdržati - na primer v njej lahko skuhate riž ali pa jo kar tako popijete)


Panir splahnite z vodo, potem vse skupaj odcetite, iztisnite odvečno vodo, ga zavijte v gazo in obtežite.


Najlažje je, da ga obtežite kar s sirotko, ki je ostala od kuhanja. Tako obtežen panir lahko pustite stati kakšno uro, če recept zahteva mehak panir, če pa potrebujete trd panir pa lahko pustite stati čez noč.

Panir - domači sir ;)

četrtek, 05. september 2013

Postopek priprave GHI-ja

Vedska Kuharija pri pripravi jedi večinoma uporablja GHI- prečiščeno maslo, namesto olja ali pa masla nasploh. Ko ga delava, ga narediva kar nekaj, saj ga veliko uporabljava, poleg tega pa lahko stoji veliko časa in se ne pokvari :)

Priprava je preprosta in hitra (vse skupaj traja manj kot eno uro) :

Potrebujete maslo, midva sva uporabila 5 krat 250 gramov masla in iz tega dobila okrog 800 mL GHI-ja, lonec v katerem boste to maslo kuhali, malo zajemalko za pobiranje pene, posodico za peno in za konec cedilko in posodo za GHI :)

Postopek :

 Maslo narežete na manjše kose, da se bo hitreje raztopilo :)

  Vse skupaj daste v lonec in začnete topiti maslo, ampak pazite na temperaturo, naj se topi lepo počasi, naj ne vre premočno :)
 Počasi se bo na maslu začela nabirati pena, ki jo morate sproti pobirati z zajemalko :)
 Na koncu bo vaše maslo zlato in prozorno, tako veste, da je GHI pripravljen :)

Najboljše je, da nad posodo za GHI postavite cedilko in maslo oziroma zdaj že GHI prelijete čez :)
GHI je pripravljen, pustite ga, da se ohladi. Na sobni temperaturi je navadno zelo mehak, vendar ne tekoč. Lahko ga daste tudi v hladilnik, ampak se bo strdil in tako ni preveč praktičen za sprotno uporabljanje. Midva ga imava ves čas na sobni temperaturi in to kar nekaj časa in se še nikoli ni pokvaril ;)


Tukaj pa še nekaj izsekov iz različnih strani, kjer govorijo o tem, kaj je ghi in zakaj je boljši od navadnega masla ali pa olja :


Ghi je očiščeno maslo, občudovanja vredna snov, ki ima na sobni temperaturi barvo raztopljenega zlata. Je sladkega okusa, kot karamela in je intenzivnejši od masla. Lahko je zlato-rumene ali bele barve, odvisno od vsebnosti karotina in vrste trave, s katero so se krave hranile. V primerjavi z maslom lahko ghi na sobni temperaturi obstoji mesce. Segreje se lahko do temperature cvrtja, ne da bi se zažgal. Indijci spoštujejo ghi že tisočletja. Nenadomestljiv je pri klasičnih obrokih in bistven pri različnih vidikih tempeljskega oboževanja. Ajur-vedska medicina ga slavi zaradi zdravilnih lastnosti.


Ghee je edini med naravnimi olji, ki ima prisotne vse aminokisline.
Ghee vsebuje veliko vitaminov A in D, ki je kot Sonce, ter E in K vitamina. Ti mu dajejo lastnost odlične podpore za zdravje oči, sklepov, kože, las, glasu in celotne kostne strukture, kot tudi mikroflore črevesja, stabilnosti limfnega obtoka in presnove. Ajurveda brez Ghee-ja izgubi steber svoje terapije oz. adut te drevne medicine. Naj omenimo, da ghi ne vsebuje kazeina.
Ghi ne vsebuje laktoze (sladkor), zato je primeren tudi za ljudi, ki ne prenesejo mlečnih izdelkov. 
Ghi je antioksidant in vsebuje lipoprotein visoke gostote ali HDL (high density lipoprotein), ki ga imenujemo tudi"dobri" holesterol.


Brez njega ni prave ajurvedske kuhinje. Uporablja se tudi v ajurvedski medicini in kozmetiki. Lahko je osnova zdravilnih zeliščnih pripravkov, pomešan z medom celi rane, pomešan z zelišči je primeren za masažo razdražene kože, pomirja oči in bistri pogled, umirja vnetje sinusov …